ketagih…

“3 bulan dah, dah 3 bulan dah aku tak ambik benda tu. Ini tak boleh jadi, rimas, semua benda tak kena klu aku tak ambik benda tu. Tapi mcm mana nak ambik, kat mana nak ambik, ada ke jual kat sini, klu ada pon aku tak tahu kat lorong mana diaorg jual benda tu. Lagipun, public peoples kat Volgo nie tak ambik benda tu, sesetngah org jer rasanya.” Aku bermonolog sendirian..

Lantas, aku nekad, teguhkan niat, putuskan keputusan. Benda tu tak jual siap-siap kat sini, tak mcm kat m’sia, beli yg dh siap. So, kesannya aku terpaksa mengusahakannya sendiri, hanya mampu mendapatkan bahannya saja, itu pun masih tak mencukupi. Lama dah aku cari bahan main ingredient benda tu, sebulan kowt. Dan, syukur, aku jumpa akhirnya.

Dah siap kumpul bahan-bahan tu, bertungkus lumus lah pulak aku membuatnya, tulang empat kerat dibanting sehabis mungkin. payah benda tu nak buat. Oleh krn aku tak tahu prosedur yg betul, aku surf internet , salin cara2 nak buat. Pastu aku mulakan operasi. Awal aku mula, dlam pkul 3 ptg, time tu semua org ade hal msg. tempat, masalah tempat. Jamban mmg tak sesuai, org selalu guna. Hak ar, dapur, mmg sesuai, org tak masak malam lagi pkul 3 ptg.

 

Alah, ada sorang mamat nie kat dapur, dh nak masak. Ah, biarkan saja, aku dah tak boleh tahan, kena juga buat benda tu. Bnyak jugak kekangan yg aku hadapi, tapi alhamdullilah berjya juga aku buat akhirnya, tapi hanya 60% jadi. Sedih kerana rasa die tak sama yang aku ambik sebelum nie. Aku nekad aku akan baiki apa yg patut, improvekan methods..

 dscn1358

          inilah dia nasi lemak yang dah tiga bulan aku tak makan..akhirnya aku nekad untuk mengusahakannya sendiri..

Kekurangan resepi aku yg aku kenal pasti:

-nasi tdk guna santan original dan tak letak halia

-sambal yg pedas di thp maksimum krn terlalu bnyk serbuk cili

-tiada kacang

-ikan bilis rusia sebesar ikan kembung

-blender yg aku pinjam semua tak jadi

 

About atikullah

hospital tanah merah sk tebing tinggi mrsm kuala lipis mrsm peng. chepa intec russian programme volgograd, russia
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to ketagih…

  1. zaim says:

    yoboseyo..
    teror gak awk masak..

  2. Nick says:

    Wow! It looks tasty^^
    Can I have some?
    BTW, how are U?^^v

  3. yen says:

    wah atiq!! nak sangat nasi lemak! mengidam sangat2!!! sedey r, wat tuh aq sekali yah! hahaa

  4. fuad cute says:

    adusss…mat…
    nak sikit…tgh kebulur nih….
    adusss…sikit punyer payah kot ak makan kat uitm ni…
    mat pos la sebungkus tuk ak..hehehe

  5. shahirah says:

    sedih nye aku tgk ko mengidam smpai gitu skali..
    tp kire ok la tuh ko blh masak..

Leave a Reply

