sekadar bersyukur~

Kadar systole dan dystole masih lagi pada kadar normal,

silau mentari di balik titisan halus hujan di hujung musim,

sungguh menyentak parasympathetic nerve system,

mengurangkan jejari anak mata, menepis lebihan cahaya..

kaki terus saja melangkah, tahu setiap penjuru gastrocnemius,

terus menerus bekerja di bawah naungan slow motor unit,

agar ouput yg dihasilkan jauh dr gejala muscle fatigue,

nadi terus berdenyut, seakan2 berzikir memuji ciptaanNya.

‘‘Nikmat apa lagi yang kamu mahu nafikan“,

terus menapak dalam lautan manusia,

masing2 miliki definite destination kononnya,

walhal kita akhirnya semua same,

bakal dihadap dan dibngkit bersama..

otak kian ligat, memaksa cerebrum,

meingambas segala jenis substrate kreb cycle,

yg tiada siapa pernah mempersoalkan kesahihan teori kimia yg dah berkurun tuh,

di balik kesibukan segala jenis nerve tract yg terus menerus menular dari spinal cord,

melepas medulla oblongata, pons, mesencephalon, higglah gyrus di telencephalon,

lants mewujudkan satu koordinasi pergerakan dan reaksi yg sungguh sempurna,

kuasa siapakah?

Kaki terus lagi menapak ke kelas berkutnya..

Ya Allah, jadikan aku hamba yg bersyukur,

menimbal balik setiap nikmat,

tiap saat nadi berdnyut, nafas disedut, a glimpse by the eyes,

tiap lintasan, tiap langkah, tiap tindakan,

jadikan lah ya Allah di bawah redha Mu..

 

PA300089

silau mentari usah bisa ditepis~

Advertisements

About atikullah

hospital tanah merah sk tebing tinggi mrsm kuala lipis mrsm peng. chepa intec russian programme volgograd, russia
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to sekadar bersyukur~

  1. aku ganas says:

    wawawa…. ganah2…

    1st skali, sejak bile anak mate ad jejari?
    2nd, nape mung cm emo jer..
    3rd, sape tepis sinar mentari? aku? mung? (or keri??)
    4th.. jgn maraaa aaaa….. thanks sebab belanjo aku pirazhok s gribami

  2. atikullah says:

    anak mata=pupil [betul ker, x kisah lah], jejari=radius, so bley brubah ikut chya kn..

    x emo lah, luahan jah..

    tepis mentari,sape2 jer yg x nak trima kbnran kot..

    owh tu bkn pirazhok lah, pirog tuh, no hal lah, kwan punye psal~

    • atikullah says:

      hahaha.. aku baru tahukot.. ngeh2… tu pirog eh? aku lupo la namo gapo.. sabomat.. jange maroh… tatot2… hek2.. len kali bleyh belanjo ag…
      hahaha.. udah sekian lame, ku sedar ad mmat falsafah kt umahaku.. hahhaa…
      atikos de soldes!!

      p/s: ni bukan atik tulis…maser aku tgah tulis, mat atik tga hapal teks ruski yg disediakan oleh TB.. ngeh2..
      .. ni aku.. hahaha.. sape aku?? (pikirla sdri..)

      • atikullah says:

        to kudin lebes:
        ces, aku mamat falsafah, make rusaklah, x jadi falsafah, pi, jadi fal sampah..

        aku x penah iklas hapal teks ruski..burim nye kdg2 mncapai infiniti,..”thanks to TB”

        sape aku?..ni lah kudin lebes..no hard feeling~

  3. tqah mamat says:

    bersastera tol atik nih.. huhu
    hbs segala2 bnda dia msuk dlm blog nih.. huhu
    bijok2.. hehe.. (^_^)
    jemput dtg mesir nnt k.. 🙂

    *yg dlm gmbr tue ase cam bkn keyri kan? kalu xsilap la.. huhu

  4. zaim says:

    entah la mat!
    hari2 kite lalui dgn dugaan bertubi2 dari Dia,
    sedang jalan yg Dia lorongkan utk kite x sedaya kite hadapi,
    bersaksi bulan dan matahari bergerak atas perintah Nya,
    ada yg bergelak ketawa sekuatnya,
    sampai si hati keras membatu,
    buta melihat si kerepot yg mengemis,
    sekadar nama bertahtakan Dr Ir dan Prof,
    al quran sekadar dibaca tanpa teladan,
    janji dia punishement- kata mat salleh amerika,
    sehina hinanya utk mereka yg menyombongkan diri dgn ayat2 Dia!
    Masyaallah, aku mtk jauh,
    wat malu ma bapak aku kt akhirat,

    sekadar bersyukur,
    dgn apa yg Dia bg,
    ak bsyukur apa yg ak ada skrg,
    xcukup?
    ape yg xckp?
    itulah msia,
    jika nama sahaja agama,
    tapi hati masih sujud kpd ‘QIYAMAH 2012’…apa ertinya ku memeluk islam?
    Wallahualam,
    Allah knows best!
    jazakaallah hu khoiro
    Bagus Mat!
    teruskan anda sbg daei di bumi ruski!…

    • atikullah says:

      kdg2 dugaan itu dtg dlm bntuk menghiburkan,
      yg kononnya kita anggap itu nikmat dunia yg prlu dikejar,
      hingga akhirat kita lupa,
      hingga kata tinggal kata,

      itu sbnarnya kita bmbang,
      merskan iman sudah smpurna,
      hakikat sebenar kita di takuk jahiliyyah,
      cinta dunia, cinta manusia,
      takut dan bimbang,
      sbb mati itu pasti,
      syurga atau neraka je tmpat abadi..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s